2 veckor id ag :):)

Tjohooooooo:)):)

JAG HAR KÖPT EN KAMERA, en fin sådan , Panasoic ljusosa och fin  och bra också vilket är ett plus):) I morgon blir det bilder i bloggen så håll ögonen öppna !

Helgen blev inte helt som planerat,  I fredags träffade jag julia på en bar innan hon skulle jobba vid 9 sen så skulle vi egentligen gått ut men Rebecca skulle prov jobba dagen efter och ville vara pigg och kry så det blev att åka hem till deras hostel och ta det lugnt,

Men Söndagen blev det BBQ det var verkligen super trevligt, det var jag och 5 andra svenskar och 5 Australienare, vi käkade massa gott kött och tillbehör,spelade kubb och pratade, och hade allmänt super trevligt, runt 9 gick vi där i från och då visade några av killarna mig runt i lite i stan !:) riktigt lyckad kväll, mycket skratt och väldigt kul att träffa nya människor!

I Måndags var det dags att söka jobb, jag gick runt i flera butiker här i Manly och gav ut mitt Cv, många verkade riktigt positiva men det skulle ta ett tag innan dom hör av sig,  så jag får vänta någon vecka  och under tiden ska jag söka lite andra jobb inne i sydney och på en galleria här i Manly!!

Det här med ungar är ju verkligen min grej,har ju blivit den erkända "Svenska barnfamiljer i Manly" s barnvakt,  förra veckan var jag barnvakt hos en familj, som förövrigt hade Manlys flottaste takvåning, det gick kanon och hon bokade upp mig att ta hand om deras barn  då hennes man har fest i november. Dagen efter att jag varit där så fick jag ett sms från en annan svensk familj som undrade om jag kunde vara barnvakt åt deras två barn ( en kille och en tjej) så  i går  var jag där och tog hand om dom, gick super barnen var kanon gulliga!! bra  med lite extra jobb!  Får väll se vilken familj som är näst på tur !!

I dag åkte jag in till sydney och träffade Josephine , en annan tjej från västerås som bott här i en månad, vi gick runt på stan och pratade då med en kille inne på ADIDAS butiken som tyckte att jag skulle lämna mitt cv där , så i morgon ska jag dit och förhoppningsvis får jag napp, skulle inte vara fel, ligger mitt i stan:)  Efter stan fortsatte vi hem till henne och satt på hennes balkong och pratade med dom hon bodde med,  runt 7 åkte jag hem efter en och hade haft en riktigt lyckad dag !!!

Ja det är väll det som har hänt sen sist jag skrev, kommer uppdatera lite mer nu i veckan MED BILDER, förhoppningsvis har jag några nyheter om jobb, Hoppas någon nappar håll tummarna !!

Har planerat att jag ska jobba i Sydney fram till januari och efter det ska jag åka längst kusten och leva rövare:)


Ha det så bra, 
Pussss

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Fick fram din blogg när jag sökte lite inf om manly. Jag heter Caroline är 21 och kommer ifrån hönö utanför göteborg. Min plan är att bo i manly från 30november- 19maj. I första hand åker jag dit för att träna beachvolley men behöver nog även jobba för att gå runt. Jag läste att du var barnvakt i manly och jag undrar om du har någon kontakt där?



Mvh Caroline

2010-11-25 @ 19:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0