Har någon hällt vatten på dig ? Nej vadå, jag har bara dansat

Halli hallo D:D:

Solen skiner här i syndey och jag trivs som vanligt.

I går blev en riktigt rolig dag, jag var och shoppade på dagen och som vanligt när jag väl börjar har jag svårt att sluta så för att inte göra av med pengar så gick jag bara på en affär och gick hem. BRA gjort Emma här ska inga pengar slösas:)

Sen blev det lite mys hemma hos oss på eftermiddagen innan det var dags för utgång men Jonas*2, Tobbe, Petter Fredrick,Andreas och Erik .
Och jäklar vilken utgång det blev det blev dans utan dess like ,Helt galet. Ni som känner mig vet ju att jag är  en sån där människa som inte förstår sig på människor som bara sitter och hänger på en bar en hel kväll, okeej om man bara ska ut och prata men om man ska ut och ha kul så kan man ju inte sitta på en bar , sånt kallar jag TOTALT PARTYKILLER, då  kan man  lika gärna  vara hemma och hänga det är i allfall min åstikt, när jag går ut vill jag dansa satan och så fort jag ser ett dansgolv blir jag lyriskt,  drar jag dit och kommer aldrig där i från. Det var precis det vi gjorde i går jag= Rolig utekväll. Jag  dansade så mycket att jag blev så svettig att en tjej på toan frågade mig om någon hällt vatten på mig, ( stog just då och torkade mitt hår under en fläkt för att inte gå runt som en vandrande lök) då svarade ja - Neej vadå , jag har bara dansat..... och den  blicken hon gav mig  var rätt skön,  ögonen hoppade  halvt ut utanför hennes ögonhålor, kanske överdrev en aning men typ.  När jag gick där i från tänkte jag
-Stackars flicka, hon vet inte hur man har kul på riktigt då får jag väll ha kul för oss båda två, och sen var det bara påt igen!! 

I dag var vi på en Svensk julmarknad kändes lite halvt konstigt att gå runt och kolla på pepparkaksmet och jultomtar när det är 26 grader och strålande soln det var mysigt fast väldigt litet. Sen blev det Hydepark och sola  och nu väntar jag på att Jossan ska sluta jobbet för i kväll ska vi gå ut med hennes jobbar kompis och hennes kompisar. !! JAPPPPP, I KVÄLL BLIR DET ATT DANSA .....  i kväll blir det - "Neej vadå jag har bara dansat" svettigt ,WIHOOOO kul kul.

Just det  glömde säga  att böldpesten har kommit tillbaka trodde faktist för en sekund att myggjäklarna hade slutat gillat mitt blod men nix så fel, just nu har jag 4 stora härliga röda bölder som jag lyckades få i går på mina ben,  man får se det från det positiva sidan:  säkert vapen som jag kan använda i kväll om det kommer något äckel päckel på dansgolvet- Look what i have, Buldpest, it infects. Då kommer han nog dra snabbare än kvickt!SCORE till mig..


Bilder kommer från kvällen senare.....


Good bye
nu ska jag kila

Kommentarer
Postat av: mormor gunnel

Hallo Emma! Va kul att läsa och se bilder om allt kul du får vara med om. Roligt att du haft det så bra hos lisa,fredrik o barnen. Du kan ju träffa dem lite då och då när ni inte bor så långt ifrån varandra.

Vi väntar bara på fler surfingbilder, för det var ju så kul.

Vi visste ju att du var en riktig partytjej, men inte att du dansade till du blev sjöblöt.Vem brås du på?

Imponerande att du fått så många jobb. Nu kommer jag att gå in och titta på din blogg fler gånger i veckan. Jag pratade med Kerstin igår och hon berättade att jag kunde gå in på din blogg och läsa vad du håller på med.

Det är verkligen roligt att du trivs så bra och fått jobb också. Har du varit barnvakt till magnus kompis barn?



I morgon söndag skall morfar och jag åka till västerås och äta mat tillsammans med crille,anna, åke,eric,marie,simon och adam. Jag har gjort porterstek som vi äta tillsammans. ikväll skall crille ha fest på tullhuset för sina kompisar.

Här snöar det för fullt, det är så vackert ute med

snö på träden. vi har satt i ljus i adventsgranen ute.

jag har skottat 2 gånger redan, hoppas att det inte blir lika mycket snö som förra året.

Vi saknar dej, men det är roligt att få komma ut i världen och uppleva andra kulturer och träffa nya människor, men man har mycket gemensamt eller hur.

tyck o tänk är ganska lika.

puss o kram från mormor o morfar.

Hälsa lisa,fredrik o barnen

2010-11-27 @ 18:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0