Inte lätt när det är svårt

Heeeeeeeeeeej :)

Jag ville bara säga´att jag älskar att vara här, det är super jag trivs mer och mer för varje dag :)

För er som läste min facebook uppdatering i går vet att allt inte gick riktigt som jag ville i går utan det kallade emma syndromet trädde fram rätt tydligt.   Jag lyckades tappa bort mobilen, nycklarna och kameran på en och samma morgon och när jag, efter ha slitet av ett par tussar från huvudet och mummlat ett antal obarnvänliga ord,lyckades jag finna sakerna och la dom i en väska där det var tänkt att dom skulle ligga från början. Lycklig som jag var över att ha funnit alla sakerna stängde jag dörren och började traska ner mot stranden. När jag gick där på trottoaren kändes det som något fattades det kändes lite väl tomt och lätt i handen och konstigt var ju inte det eftersom jag glömt väskan med alla sakerna som jag så länge letat efter. Vissa skulle nog garva och tänka att det bara en engångförteelse men jag bara suckar åt mig själv och tänker, jahapp då har en vanlig dag med Emma B börjat. Inte lätt när det är svårt som jag brukar säga

Och tro inte att det var allt, neej utan på stranden satt jag åt  på en bänk och hade då lite mat i handen, vips som  det var kom en duva och snodde maten tillsammand med  20 andra duvkompisar som också tydligen var lika sugna på mitt käk och omringade mig. Blev lite smått rädd eftersom duvorna bokstavlingen satt på mig, så jag tänkte att om jag går i väg så försvinner dom säkert  men åhh nej  dom här duvorna var tydligen super hungrig eller allmänt gillade mig jätte mycket för dom började springa efter mig, jag började gå snabbare och likaså gjorde duvorna och tillslut fick jag halvt panik och böjade springa vilket duvorna även  gjorde också det var inte förens jag sprang över vägen som duv fanskaperna sluta jaga mig.  PÅ köpet fick jag ett t dussintals åskådare som satt och skrattade åt "duvorna jagar 19årig tjej" scenen. Kul att man kan glädja några andra i allfall ,själv började jag bara avsky  duvor !!


en lika glad för det är jag (men gladas är nog räven) hehe fick bara lov!!



Idag har  det varit en lugn dag,jag varit inne i sydney sökt lite mer jobb och hängt i min blivande lägenhet med Jossan, Andreas Tobias och  Jonas vi hade super trevlig och roligt som vanligt ,kommer trivas så bra där när jag flyttar vilket förmodligen blir i slutet av veckan eller nästa.Just det, jag har ju alltid klagat på att jag aldrig haft ett smeknamn men nu har jag  fått ett vilket är EMMA HUNDSKÄLL(bark= skälla på engelska) kanske inte riktigt det jag hade drömt om men lite kul måste jag erkänna att det är.

Åhh jäklar nu är klockan  2.54 här på natten jag måste nog sova, tråkigt, sova är överskattat bara slöseri med tid !! >varför sova när man kan vara vaken det har jag alltid undrat?

Pusss och kram and godnight

/ Emma


Tog kort på dovorna innan dom började sin attack

opera huset i från färjan jag åker med varje dag till Manly





Kommentarer
Postat av: Uffe MenPapa

Nu har jag kommenterat :)

2010-11-09 @ 23:21:15
Postat av: jossan

emma, det är ju för fan måsar inte duvor!!!!!

2010-11-10 @ 02:27:01
Postat av: Eric

Emma, Det är ju förfan inte duvor! Har du aldrig sett en fiskmås?

2010-11-12 @ 09:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0