Jag har fått buldpest

Okeej inte riktigt buldpest men det ser fani mej ut som det. Varenda gång jag kommer till ett tropisk/ varmt land så uppstår detta symdrom pågrund av MYGGOR. Det började i går med att jag såg  några sådana bölder sakta börja smyga sig fram på vänster arm repektive mina ben och kliade som sjutton, var lite glad över att de inte var så stora utan att de bara var som små ärtor. TRODDE JAG JA, i morse när jag vaknade så hade de två ärtorna förvandlas till stora, röda, utåtbuktade enkronors bölder och på köpet lyckats dra med sig två till kompisar. Det är inte bara det att de är stora som enkronor utan de kliar så förbannat så det ser ut som att jag har fått någon form av kroppslöss  !    

Och det här händer verkligen varenda gång jag är utomlands.Det är som att myggornas dragningskraft  sitter på mig och små barnen( småbarn brukar nämligen också få samma symtom) 

Usch hatar myggor, nu ska jag gå och smörja in mig med mygg medel på hela kroppen , struntar i om jag osar  aceton ! Det är bättre det än se ut som att jag har buldpest och kroppslöss ! Undra vad som skrämmer bort människor mest?  Kroppslöss/buldpest vs acetonodör !återstår och se!


Föresten det skulle vara super kul om ni kommenterade lite då och då också så att jag ser vilka som läser :D
Kram

Kommentarer
Postat av: Uffe MenPapa

Om ordet böld stavas med Ö, varför ska då Buldpest stavas med U??

Kan det vara så att det heter bÖldpest eller ...?

2010-11-14 @ 11:07:28
Postat av: Anonym

Love you anyway ;)

2010-11-14 @ 11:08:06
Postat av: Anna/mamma

Stackars dig!! Hoppas myggorna ger sig!Puss mamma

2010-11-14 @ 12:01:57
Postat av: sparrisen.com

läser as always ^^ kärlek.

2010-11-15 @ 02:27:14
Postat av: Emelie

Emma, samma sak händer mig varje gång jag åker utomlans! Gå till ett apotek och fixa salv =)

Jag läser förresten!

2010-11-15 @ 10:14:30
URL: http://emelielagerqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0